Nieuws

Klantcase: MCZ

Toonaangevend en waardevol zijn op gebied van arbeidsdeskundig advies, re-integratie, outplacement en loopbaancoaching. Dit bewijst MCZ al jaren in haar dienstverlening aan haar klanten.

Om deze waarde nog beter zichtbaar en toegankelijk te maken voor werkgevers, is gekozen voor een passende marketingstrategie in samenwerking met Niek Scheppers van BRANDSTOFF.

Over MCZ

MCZ is gespecialiseerd in arbeidsdeskundig advies, outplacement, re-integratie en loopbaanadvies. Hierbij is men met een team van deskundigen actief in de regio’s Zeeland, Brabant en Rotterdam.

Project omschrijving

In 2019 zijn we gestart met een vernieuwde marketingstrategie, wat geresulteerd heeft in o.a. het verbeteren van de (online) klantreis, rebranding en het vernieuwen van de website.

Onlangs zijn we gestart met contentmarketing, waarbij we relevant willen zijn voor werkgevers in relatie tot hun medewerkers. Dit is een strategische keuze, maar gezien de huidige tijd, waarin COVID-19 dominant is, kan MCZ juist nu een inhoudelijke bijdrage leveren voor werkgevers.

Lees meer over de samenwerking in deze ‘case’

Opdrachtgever

MCZ – Schakel naar werk

Website: www.mcz.nu

Vestigingen: Koewacht, Roosendaal, Raamsdonksveer

BRANDSTOFF. ondersteunt ons in de verdere digitalisering van onze dienstverlening via ‘Marketeer-for-a-Day’. Hierbij willen wij ook gericht onze dienstverlening digitaal onder de aandacht brengen bij de juiste klanten.
Niek Scheppers adviseert en ondersteunt ons in de keuzes die wij maken, op een prettige manier en met up-to-date kennis en kunde. Wij zijn er blij mee!

Alexander Geyssens

Directeur en mede-eigenaar, MCZ

Samenwerking met BRANDSTOFF.

MCZ heeft gekozen voor de dienst ‘marketeer-4-a-day’. Op deze manier kiest deze klant ervoor om op basis van een vast aantal dagen een ervaren en betrokken marketingadviseur in te schakelen, die het hele marketingstuk uit handen neemt; van advies tot en met implementatie.

Marketing strategie

In 2019 is de samenwerking gestart met Alexander Geyssens en Koen van Geesbergen van MCZ om een nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen, waarbij we bestaande elementen zoveel mogelijk in haar waarde hebben gelaten.

Een belangrijke wijziging is het vertrekpunt van de communicatie. Waar dit in het verleden volledig productgericht was, wordt nu de werknemer (de persoon) als centraal vertrekpunt genomen. De klantreis (customer journey) is hier vervolgens op afgestemd.

Rebanding en website

Er zijn enkele wijzigingen aangebracht in de ‘branding’ van MCZ. Dit komt terug in zaken zowel kleurstelling, fonts en uitstraling.

Ook de opbouw en structuur van informatie is heringericht; met meer duidelijke en transparante stappen voor de ‘persoon’ passend bij de gewenste klantreis.

Dit betekent dat er ook een vernieuwde website is ontwikkeld, waarin deze zaken terug komen. BRANDSTOFF. was verantwoordelijk voor de advisering en aansturing m.b.t. de websiteontwikkeling, welke in samenwerking met een van onze partners is gerealiseerd. De website zal fungeren als centraal communicatiekanaal, waar vanuit MCZ overige online diensten en marketingactiviteiten kan ontplooien.

Inzet 2020: Contentmarketing

Met ingang van 2020 worden op regelmatige basis relevante artikelen gepubliceerd, die altijd inhoudelijke waarde hebben voor werkgevers en HR-adviseurs en medewerkers. 

Zeker in tijden waarin COVID-19 een dominante rol speelt, veranderd er wekelijks wel iets omtrent de richtlijnen waar werkgevers mee te maken hebben in relatie tot zowel actieve medewerkers als medewerkers die kort- of langdurig afwezig zijn wegens ziekte.

Bestaande opdrachtgevers worden op de hoogte gesteld d.m.v. nieuwsbrieven. Een groter bereik wordt bereikt door de gerichte inzet van LinkedIn en Instagram. 

Deze acties dragen bij aan de diverse onderlinggende doelstellingen van MCZ op gebied van marketing, zoals: 

  • Meer informatie delen met werkgevers, wat hen kan helpen in hun relatie met werknemers
  • Vergroten naamsbekendheid in de regio’s Zeeland, Brabant en Rotterdam.
  • Creëren van online zichtbaarheid bij de voor MCZ relevante doelgroepen.
  • Het online bevestigen en verstevigen van het opgebouwde betrouwbare imago van MCZ als adviseur en kennispartner.

 

Impressie van branding & content

Contactgegevens:

BRANDSTOFF. | Marketing & Strategie
Schorerweg 1, 4515 MD  IJzendijke
Mail: info@brandstoff.nl
Tel. +31 (0)85 130 5656
KvK: 66206405
BTW-nr: NL001707378B23

Direct contact? Bel Niek!

Niek Scheppers +31 (0)6 131 644 94

Volg ons op social:

Partner van:

js_loader