STRATEGIE
Het uitgangspunt voor je marketingstrategie is je bedrijfsstrategie. Heb jij deze goed op het netvlies voor jouw organisatie? Het is belangrijk om je strategie scherp en up-to-date te hebben, om vervolgens de juiste keuzes te maken op gebied van marketing! We helpen je om de strategische bedrijfsdoelstellingen formuleren of aan te scherpen. Daarna vertalen we deze naar een aansluitende marketingstrategie en een goede marketingaanpak, passend bij jouw doelgroep en doelstellingen.
Wat is de koers van jouw organisatie?
Voorafgaand aan het uitwerken van de marketingstrategie, staan we stil bij de algemene bedrijfsstrategie. Is deze goed en scherp geformuleerd en bekend binnen jouw organisatie? Als je resultaten wilt halen, is het belangrijk dat je koers duidelijk is. We adviseren en begeleiden je graag met dit traject. Door in één of meerdere sessies het businessmodel te bespreken en te visualiseren, ontstaan er inzichten over de huidige en over de gewenste situatie. De doelstellingen en actiepunten die hieruit voortkomen, geven richting aan de koers die je wilt varen op een manier die waarde oplevert voor jezelf als voor je klanten. Dit is tegelijkertijd het startpunt van jouw marketingstrategie. Want op deze manier kan marketing jouw helpen je ambities en doelstellingen te bereiken!
Je ambities vertalen naar een (digitale) marketingstrategie.
Wat zijn je ambities op korte en op lange termijn en in welke mate kan marketing hier een versterkende rol in spelen? Voortkomend uit de strategische doelstellingen stellen we een krachtige marketingstrategie op. Door het inzetten van onze kennis en ervaring, vertalen we jouw ambities naar een goede marketingstrategie waarin duidelijke keuzes worden gemaakt waarop wel en waarop niet ingezet moet worden. Tegelijkertijd bepalen we jouw digitale strategie, waarin we de richting bepalen van jouw online aanwezigheid in de markt.
Marketingplan met een belangrijke focus op online marketing.
De marketingstrategie werken we in deze fase verder uit naar een concreet marketingplan. Denk hierbij niet aan een enorm boekwerk, maar aan een beknopt en handzaam plan met concrete doelstellingen en een concrete aanpak. Kortom, welke concrete acties worden op welk moment uitgevoerd om de doelstellingen te bereiken. Uiteraard afgestemd bij de doelgroep of afgestemd op diverse doelgroepen. Uit onze ervaring kunnen we vaststellen dat online marketing centraal staat in de uitvoering. Hierbij kijken we naar de 3 pijlers: aantrekkelijkheid, zichtbaarheid en vindbaarheid. Afhankelijk van de doelstellingen wordt ingezet op het optimaliseren van de website, zoekmachine marketing / SEO (zoals Google), social media of online adverteren. Daarnaast wordt uiteraard ook gekeken op welke manieren ingezet kan worden op traditionele/offline marketing.
Interesse? We luisteren graag naar jouw verhaal!
Ben je geïnteresseerd om over dit onderwerp te klankborden? Of heb je een concrete uitdaging klaarliggen die aangepakt moet worden? We luisteren graag naar jouw verhaal en gaan graag het gesprek met je aan, om te kijken of we de juiste brandstof kunnen toevoegen binnen jouw organisatie.
Neem contact met ons op, dan maken we snel een afspraak!