Gebruik MBTI in combinatie met je marketing
Ken je MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)? Dit is een psychologisch model dat je inzicht geeft in de persoonskenmerken van mensen. Handig om jezelf beter te leren kennen, maar ook heel interessant en bruikbaar om rekening mee te houden in je marketing!
Op 28 januari zaten we weer eens een dag in de schoolbanken, namelijk voor een masterclass MBTI van NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing).
De Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) is een psychologisch model dat inzicht geeft in de persoonskenmerken van mensen, en kent 16 persoonlijkheidstypes. Het model is ontwikkeld op basis van de theorieën van Carl Gustav Jung (Psychological Types, 1921).
Voor bedrijven (en marketeers) is dit zeker interessant, als het gaat om klanten en potentiële klanten! Niet iedereen oriënteert en beslist op dezelfde manier. De één wil veel feiten, de ander zoekt graag persoonlijk contact. De één beslist voornamelijk op emotie, de ander beslist op ratio. Dit geldt voor consumenten, maar uiteraard ook voor zakelijke beslissers.
Naast de theorie is er tijdens de masterclass ook concreet gewerkt aan de vertaling naar marketing. Denk bijvoorbeeld aan de content op je website!
Wil je hier meer over weten? Stuur ons dan een berichtje, we vertellen je er graag meer over!
wat nog meer…
Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Contactgegevens:
BRANDSTOFF. | Marketing & Strategie Schorerweg 1, 4515 MD IJzendijke Mail: info@brandstoff.nl KvK: 66206405 BTW-nr: 143900080B01Direct contact? Bel Niek!
Niek Scheppers +31 (0)6 131 644 94